Lehed

pühapäev, 11. juuli 2021

Mida Teie arvate?: Uskuda või mitte?

3 minuti lugemine.


Head mõtted.


Minu pühapäeva hommik algas sellega, et jagasin Läti SOS heategevus tiimile Zoomis oma mõtteid uskumuste kohta. Rääkima kutsuti, sest töö Tallinna Lastehaigla Toetusfondiga on andnud mulle suure kogemustepagasi, mis vääriks jagamist ka teistega. Kui see kogemus panna arvudesse, siis: olen fondi vajalikkust tutvustanud enam kui 10 000 inimesele, kellest rohkem kui 2500 on tänaseks püsiannetajad. Seega on neil Lätis sarnane heategevusprojekt.

Believe in Yourself, word cloud concept 2Valmistades seda teemat ette selliselt, et see aitaks enim nende müügiinimesi, tundsin WOW tunnet - tahan või mitte, kuid enamus, mis meelde tuli, oli suuresti seotud minu uskumustega. Võimalik, et nõustud, et raske on süüvimata vastata näiteks järgmistele küsimustele: Kuidas teadmised tekivad? Mis on minu negatiivsed uskumused? Kuidas ma tean, et minu arusaamades on puudujääke? Kas olemasolevad teadmised on minu järeldused elu kohta või on õpetatud mind nii mõtlema?.. ja nii edasi. Keeruline, kas pole?


Mõtle korra olukorrale, kus keegi kutsub sind esinema sooviga, et õpetaksid midagi uut uskumuste kohta. Kuidas käituksid? 


Võib tekkida kahtlus, kas sul üldse on midagi jagada. Kui on, siis millist uut infot jagada? Tuleb valida, kas räägiksid seda, mida sa arvad, et publik tahab kuulda või keskenduksid sellele, mida tead, mis on tuttav ja sind ennast paelub ? Valik tekib iseenesest - olenevalt sellest, millised on sinu uskumused selle teemaga seoses. 


Mul on lihtne öelda esinemistele JAA. Otsingi teadlikult selleks võimalusi ja seepärast nõustusin jagama ka oma mõtteid Läti tiimiga - sest uskumus on olemas. Uskumus sellest, et minu ideed on olulised ja vajalikud. Võib öelda, et üks minu suuremaid eesmärke on saada väga heaks selles, kuidas oma sõnade ja lugudega muuta inimeste mõtlemist ning aidata neil näha uusi perspektiive ja aidata seletada keerulisi asju lihtsas keeles. Selgitada nii, et tekiks uus TEADMINE.


Lugu läheb edasi... ja lõpeb seal, kus võid saada mõned praktilised teadmised, mis võiks aidata nii mõnegi ihaldatud võidu koju tuua.


Mis mõtted ma siis jagasin?


Esimene teadmine inimeste käitumise kohta, mida võiks teada enne, kui ma siia oma mõtted lisan on järgmine seos:

'



Uskumus on alati esimene samm.
Mulle on alati meeldinud mõelda, et asjad juhtuvad alati kaks korda - esmalt peas ja siis päriselt. Kõik ilmselt mõistavad seost uskumuste ja tulemuste vahel, kuid kuidas seda mõõta? Kuidas teada saada, millised on head uskumused või millised hoiavad sind tagasi? 
Väike ülesanne, vasta peas järgmistele küsimustele:


Kirjelda, milline on sinu jaoks hea päev?

Kirjelda, milline on sinu jaoks halb päev?


Mis on sinu jaoks hea tööalane tulemus?

Mis on sinu jaoks halb tulemus?

VEEL...

Missugune on sinu jaoks põnev inimene?

Missugune ei ole sinu jaoks põnev inimene?

Mis on väike raha?

Mis on suur raha?

Mis on väga suur raha?

Kas sa oled heas füüsilises vormis (või ei ole)?

Kas sa oled distsiplineeritud inimene?

Kas sul on head harjumused?

Kas su elu liigub pidevalt positiivses suunas edasi või vastupidi?


Sisuliselt küsida võib KÕIKE. 

Testime selliselt oma uskumusi ja esitame vanadele arusaamadele väljakutsed.


Vastus on sinu sees olemas. Kõik, mis sa kirja panid või mõtlesid, peale küsimuse lugemist, ongi sinu standard - sinu uskumus selles teemas. Kui nüüd neid samu küsimusi küsida teiste inimeste käest, siis tekivad ka erinevad vastused. Miks see nii on? Põhjus on lihtne - me oleme kõik erinevad. Kõigil on kasutada on erinev informatsioon, taustsüsteem ja eluperiood, mis mõjub filtrina. Tähendus ja perspektiiv muutuvad ajas, olenevalt filtrist, läbi mille soovime elu näha.


See on üks põhjustest, miks mulle meeldib müügitöö ja inimestega töötamine. Samal päeval võid näha äärmiselt nii erinevaid maailmavaateid, suhtumisi kui elukorraldusi. Vahel imestan, kuidas on see võimalik. Erinevuse vastu pole mul midagi, sest see annab meile võimaluse ära tunda erilist. See rikastab maailma ja samalaadsus olekski liialt igav. Samas kui oskame ära tunda erinevused sellest, missugune on keskmine inimene võrreldes oma ideaaliga, siis võiks tekkida selge taju sellest, kuidas ise tahaks oma asju ajada. 

Vahed on suured - alustades harjumuste ning päevakavaga, lõpetades töökorralduse või suhetega. Valiku, mis selle teadmisega edasi teed, langetad sina. 


Uskumused saavad kasvada koos eneseteadlikkusega, sest kui mõistame paremini ennast, siis suudame end kogeda kui ainulaadset ja eraldiseisvat inimest. Seejärel on meil oskuseid teha muudatusi ja julgust toetuda oma tugevustele ning teha kindlaks valdkonnad, kus sooviksime muudatusi teha.


Kõige lihtsamad mõtted, kuidas uskumusi hinnata ja parandada:


  1. Esita endale küsimusi kõige kohta. Küsi, miks sa nii arvad? Miks ei ole teisiti? Kas ma tean, kuidas see protsess käib? On sul mõni parem lahendus ka? Kas ma tean, mida sõber või ema sellises olukorras teeks? Kuidas müügiinimene seda olukorda näeks või mida doktor siinkohal arvaks?

    OLE LOOMINGULINE

  2. Tee matemaatikat- ARVUTA vajalik - Kiirus, aeg, tee pikkus

Kui saad midagi välja arvutada, siis on see loogiline. See ei ole enam teooria, vaid tõde. Kogenud müügiinimesed on nagu selgeltnägijad - neil on võime oma tulemusi välja arvutada. Kui sa tead oma keskmist close’imise %, cancel rate’i % ja kontaktide arvu, siis jääb vaid edasi töötada - selleks, et numbrid välja mängiks. Kontrollitavad tegevused ja to-do listid on võimalik rakendada enamusele, mida elus saada tahame. 


  1. Usalda toimivaid süsteeme/ kedagi, kes on seda ise saavutanud

Kui sinu valdkonnas või elus on midagi, mida soovid muuta, siis otsi inimesed, kes on teinud seda, mida sina soovid teha. Nad on ka olnud seal punktis, kus sina täna oled. 
Proovi aru saada, mismoodi nad mõtlevad, missugused väiksed süsteemid neil on asjade lahendamiseks loodud ja tee järgi. Lisa oma isikupära ja teadmised ning tulemus võib olla veelgi parem. Kui sul on mentor või treener, usalda teda. Iga kord, kui mind on saatnud edu, siis põhjus on selles, et olen õpitut rakendanud. Kõik inimesed, kes teevad midagi imetlusväärselt, jälgivad mingeid põhimõtteid või kava, mis aidanud neid sellele tasemele, et nad on võimelised nähtavaid tulemusi saama.


Usun, et see teema väärib edasiarutamist, uurimist ja jagamist.
Mina saan rääkida sellest, mida olen näinud ja kuidas proovin vastata nendele rasketele küsimustele, mis alguses kirja pandud sai. Mõistan, et kui tunne on juba päris hea mõne teemaga seoses, siis elul on plaan seda testida. Vajutades hästi valusalt nupukestele ja pannes uskumused sajaga proovile. Sellepärast ma kirjutangi tihti päevikusse, et olen - chill, rahulik, enesekindel, naljakas, abivalmis ja muid häid asju enda kohta. Kui ma seda ei teeks, siis esineks kindlasti rohkem olukordi, kus reageerin üle, ärritun või tunnen ennast olukorda arvestades halvemini kui peaksin. Pikalt praktiseerides on vahe tuntav - Mihkel, kes olla tahan, on aina rohkem tema moodi, kes ma siis päriselt ka olen.


Soovin kõigile head avastamist USKUMUSTE uurimisel!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

3 minuti lugemine. Head mõtted. Minu pühapäeva hommik algas sellega, et jagasin Läti SOS heategevus tiimile Zoomis oma mõtteid uskumuste koh...