Lehed

teisipäev, 2. aprill 2019

LUGU SELLEST KUIDAS JA MIKS SAI MINUST BOOKMAN MIHKEL MUINASMAA




Sissejuhatus:

Ma olen päris kindel, et lugejate hulgas on palju neid inimesi, kes tegelikult ei tea, mis BOOKMAN-iks olemine tähendab ning millega ma päriselt tegelen! See on ka üks põhjus, miks ma tahtsin blogi pidama hakata. Võin ausalt öelda, et minu jaoks on olnud Southwesterni suveprogrammiga liitumine kindlasti parim otsus ja elumuutev kogemus. Tunnen, et noored peaksid rohkem teadma sellest võimalusest!
Minu elu on totaalselt muutunud, alustades sellest hetkest, kui ma programmiga liitusin ja lõpetades praeguse hetkega - sellega, kes ma täna olen. Võimalik, et see, kuhu olen jõudmas, on isegi olulisem, sest kogenud Bookman’ina olen saanud endale hindamatuid kogemusi kogu eluks, mis aitavad mul hilisemas elus veelgi edukamakas saada. Kui edasi loed, siis mõistad, miks ma nii ütlen… See on lahe 10minutiline lugemine.
Üllataval kombel olen Ameerikas raamatuid müümas käinud juba kolm järjestikust suve ja 58 päeva pärast lähen jälle! Tean ka juba seda, et viies suvi tuleb samuti.
Selleks, et arusaamine oleks täielik, alustan päris algusest… Selleks peame minema 2016. aasta kevadesse, kui õppisin Tallinna Ülikoolis teisel kursusel Rekreatsioonikorraldust. Samal ajal tegin palju sporti, raha saamiseks teostasin erinevaid juhutöid - kord sugulase juures autosid lammutades, teine kord rehvivahetajana töötades, vahel tegin võsatöid või olin ka sulaseks. Tegin kõike, mida saab nimetada ka “meeste tööks”. Mu tunnitasu oli enamasti 6 eurot ja tollal olin selle üle väga uhke, sest mul oli uskumus, et ega tudengina palju rohkem teenida saakski! Palk kulus enamasti väga kiiresti, polnud võimalustki, et sealt midagi üle jääks, rääkimata investeerimisest.
Olen alati tahtnud olla iseseisev ja üldse ei tahtnud ülikoolis õppides enam vanematelt raha küsida - see pani mind rohkem pingutama.
Sel ajal elasin veel Kuusalus, mis tähendas, et pidin iga päev sõitma 40km Tallinnasse ja tagasi, et koolis ja trennis käia! Mind sõidutas vana Mitsubishi Lancer 1.3 mootoriga, millel oli mõlkis uks ja valet värvi poritiib, ostsin selle auto sõbrapäeval 300-euroga. :)
Võin öelda, et 2016 aasta kevadel oli mul ainult üks suur eesmärk - heita ketast 50+ meetrit ja olla parim Eestis U23 vanuseklassis!
Minu elu 2016 aastal
Armastasin neid säärikud võistlustel kanda!
Heitmine oli mulle tähtis - treenisin 6 päeva nädalas ning isegi kui ma ei olnud trennis, siis ma vähemalt mõtlesin kettaheitele! Vabal ajal analüüsisin oma heiteid, lugesin artikleid ja tahtsin teada kõige kohta, mis ketta lendu mõjutada võiks! Ma olin ALL IN! Mul oli tunne, et olen kehaliselt parimas vormis, sest jõunumbrid olid head, tervis oli korras ning trennis oli tekkinud stabiilsus.
Sellest ajast on pärit ka minu enamus jõusaali rekordid, näiteks kükitrennis polnud probleemi kükkida 4x10 140-kiloga või tõsta maast peakohale 95kg. :)
Mul oli suurepärane treener ja head eeldused, et heita suvel väga kaugele.  Kuid siis tuli minu ellu Southwesterni suveprogramm...
MIS JUHTUS?!
KÕIK MUUTUS!
Kõik algas otsusest, et tahan oma elu ise kujundada.
Usun, et minu jaoks langesid paljud väikesed asjad õigel ajal kokku. Olin õige inimene õiges kohas ja see on siiani teinud SW kogemuse minu jaoks väga nauditavaks.

Kuidas üldse tekkis mõte veeta suvi ukselt-uksele raamatuid müües?

See oli hetk, kui sain aru, et kõik meie ümber on müük ja SW on parim võimalus seda õppida.  Kuid selleks, et seda mõista, läks päris palju aega mööda.
Esmalt kuulsin raamatumüügist ülikooli esimesel aastal, kui mind kutsuti infotunnile. Mingil põhjusel ma presentatsiooni siiski kuulama ei tahtnud minna - ilmselt olid takistuseks minuni jõudnud negatiivsed kuulujutud ja pühendumine spordile.
Samal ajal valmistus minu kursusekaaslane Joonas Jõgi salaja suveks. Salaja, sest arvan, et sain teada Joonase raamatumüügi suvest alles sügisel, kui kõik koolis tagasi olid. Sõpra reetis naljakas farmeri päevitus ja natuke võõras enesekindlus ja rõõmsameelsus, mis paistis kohe silma. Eriti sellesse teemasse ma rohkem ei süvenenuki, aga nägin kohe erinevust ta toimetustes ja olekus, mida ei sarnastanud enam klassikalisele tudengile.
Ise tegin oma asju edasi - kõvasti trenni, natuke tööd ja olin koolis tubli. Nagu enne mainisin oli minu suur eesmärk 2016. aastal võita Eesti meistrivõistluste kuldmedal kettaheites. Samal ajal astusin ka väikeseid samme oma unistuse suunas olla finantsiliselt ja ajaliselt vaba.
Kuid siis jõudsin ka mina programmi tutvustavale infotunnile ning see keeras minu elu korraks peapeale. Ma nägin, kuidas Ameerika suvi mind elus edasi aitaks, mida kõike ma sellest programmist õpiksin ja kuidas minu ellusuhtumine juba on väga sarnane sellele, kuidas SW-s asju tehakse. Samas mind valdas hirm.
Esimest korda elus pidin mõtlema, mida ma PÄRISELT oma eluga teha tahan. Siiani olid minu suved olnud staadionil! Ma olin segaduses, kurb ja rõõmus ja kõike seda samal ajal, sest tegelikult jõudis mulle kohale, kui palju põnevaid võimalusi ma olen ohverdanud spordi tõttu, mõtlemata, kas see on tõesti õige suund minu elus! Ilmselt oli kuni selle hetkeni, sest samad printsiibid, mis spordis edu tõid, on aidanud mind ka ettevõtjana.
Sisimas teadsin väga täpselt, milline inimene ma tahan tulevikus olla, aga esimest korda pidin tunnistama, et ma ei ole väga palju teinud selleks, et jõuda sinna, kuhu arvasin ennast kuuluvat. Mul oli lihtsalt alati see tunne, et minust saab edukas inimene - ma tahan olla ettevõtja, kes on rahaliselt vaba ja hea tervisega. Ma tahtsin, et mul oleks võimalik reisida kõikjal maailmas, et mul on lahedad sõbrad ja suudan mõjutada paljude inimeste elusid positiivselt… Kõike, mida unistades suudad silme-ette manada.
Hirm ei kadunud kuhugi ja see sundis mind oma juhendajaga mitmeid kordi kokku saama, seni kuni sündis otsus minna!
Minek! 95kg mürsik, kes ei oska inglise keelt valmistub tiimiga suveks!
Ma olen siiani hästi tänulik Madis Pajole, kes ei andnud minu suhtes kohe alla, vaid uskus minu potentsiaali ja aitas mul jõuda loogilise otsuseni.
Kui otsus oli sündinud, tegime aktiivset tööd minu suve ettevalmistusega - lihvisin oma nõrkusi ja hirm hakkas kaduma. Välgu kiirusel oligi kevad möödas ja mina valmis koputama oma esimesele uksele Utahi osariigis, linnas nimega Sante George, mis asub põhimõtteliselt keset kõrbe.
Tegelikult oli minu jaoks esimene suvi vaid 2 kuud, tavapärase 3 asemel, sest Eestikatele oli vaja minna võitma! Seda küll ei juhtunud, sest ma ilmselt polnud mentaalselt valmis. Läks hoopis nii, et see oli minu kettaheitja karjääris üks kehvemaid võistluseid üldse! Peale ideaalset proovikatset, mis oleks andnud tõenäoliselt võiduväärilise tulemuse, lagunes mu tehnika ja sisemine pinge kasvas iga heitega - tajusin sisimas, et need võivad olla minu viimased eestikad…. Juhtuski nii, et võistluskatsed olid alla igasugust arvestust ning kokkuvõttes viies koht.
Eestikatel oma treener Juhan Toimetiga, kus tegin oma parimat, kuid sellest ei piisanud....(näost näha)
Kuid mul ei olnud võimalust pikalt kurvastada, sest juba samal õhtul pidin Ameerikasse lendama - 2016. aasta 3.juuli õhtul puudutasid minu tugevad heitjajalad esimest korda Ameerika maad.
Esimene päev olin töövarjuks ja ise tööd ei teinudki. Mäletan, et oli lahe päev ja müüsime mitmele perele ka raamatuid. Endiselt on hästi meeles hetk, kus õhtu lõpus jõudis mulle pärale, et manager teenis see päev rohkem kui 500 dollarit, mis minu peas oli võrdeline nelja tööpäevaga metsas, koos mootorsaega. Polnud paha algus Bookmani karjäärile!
.
Esimene nädal tegin 300 kontakti ja müüsin 1 raamatu - kokku 48 dollarit kasumit, seda peale 60h tööd! BOOM! Milline success! Ma ei teinud sellest välja teise nädala laupäevani, kui tekkis selline “MIDA ma siin teen?” moment, kas ma sellist suve tahtsingi? Ma olin täiesti läbi, emotsionaalselt oli väga raske tööd edasi teha, aga siiski leidsin endas jõudu päev lõpuni teha ja peale seda päeva kohtusin veel paljude lahedate peredega.
Väljavõte päevikust enne 6.nädalat! Vorm oli hea minekut oli!
6. nädalal müüsin juba 14 klienti ja teenisin 2200 dollarit - tundsin, et ma suudan kõike.
See tunne, mida kogesin 6.nädala lõpus kaalub ilmselt üle väga paljud minu sportlikud võidud.
Edasi möödus suvi väga kiirelt. Tundsin iga päev, kuidas ma õpin ja arenen. Kiiresti hakkas mulle meeldima see, kuidas pidin oma edu välja teenima, sest USAs olles loeb vaid suhtumine ja töökus. Esimene suvi kokkuvõttes ei olnud minu jaoks meeletult raske, sest mul oli nii suur soov hästi teha. Tundsin, et see on minu võimalus! Ma õppisin enda kohta väga palju. Sain teada, mis on minu nõrkused ja tugevused - mul ei olnud neist varem tegelikult aimugi! Nautisin seda, kuidas ma sain iga päev töötada oma eesmärkide nimel 13h ja enamgi, isegi kui see vahel oli emotsionaalselt väga raske. Suur aitäh mu emale, kes mind toetas. Siiani mäletan neid kirju, mis omavahel kirjutasime. Esimest korda tekkis tunne, et ma saan oma vanematele midagi tagasi anda. Pingutasin kõvasti ja kuulasin õpetusi, sest ma teadsin, et ma ei suuda mõelda paremat süsteemi raamatute müümiseks kui eelnevad 160-aastat müügikogemust, mis meie ettevõttel on.

Juhtuski nii, et mul tuli suvi hästi välja, saavutasin endale püstitatud eesmärgid ja rohkemgi veel. Sain juurde palju enesekindlust, häid sõpru, toredaid mälestusi ja suurepärase Ameerika kogemuse. Uhke oli olla Bookman! Mind valiti tagasi ja tulid ka teine ning kolmas suvi....

Haridus on igale perele väga tähtis! Laual on 1900 dollari eest raamatuid, mida see pere ostis minult! (40% on mulle)
3.suvi, olin organisatsiooni juht, müüsime ligi 160 000 dollari eest raamatuid.
Miks ma ikka veel raamatuid müün?
Lühike vastus on, et ma tahan olla ühel päeval multimiljonärist õnnelik pereisa, kellel on hea tervis ja põnev elu ja ma usun, et Ameerika suved aitavad mind sinna!

Meie ettevõtte missioon on arendada noori inimesi, et nad saavutaksid elus endale seatud eesmärke. Ma ei ole kohanud ühtegi ettevõtet, mis suudaks kiiremini arendada või rohkem proovile panna kui Southwestern seda teeb. Ma tajun, et mul on igal aastal võimalus 3-kuuga enda tuleviku jaoks äärmiselt palju ära teha. Hoolimata sellest, et suvi on väljakutsuv, olen näinud, et see parim asi, mida saan endale teha, üks hea suvi, toob mind kümneid aastaid lähemale finantsvabadusele, millest ma olen alati unistanud. Suve tulemus oleneb 100% minu töökusest ja suhtumisest, programm on suunatud pidevale isiklikule arengule. Ilmselt sellepärast mulle SW meeldibki. Minu jaoks on emotsionaalselt raske mõelda, et ma elan keskpärast elu. Raamatute müümine on andnud mulle gameplani, kuidas ma oma visonboardi saan reaalsuseks muuta.

AVERAGE IS A FAILING FORMULA!! See pole mina.

Olen proovinud seda mõtet alati meeles pidada. Edukaks saamine ei ole ole raketi ehitamine. Lihtsalt peab olema nõus tegema neid asju, mida ebaedukad inimesed teha ei taha. Selleks, et jõuda kuhugi on vaja distsipliini ja eneseusku. Mulle meeldib mõte, mille sain Hardo Hansari käest, kes on aastaid edukalt raamatuid müünud:
“On olemas miljardeid inimesi, kes suudavad olla produktiivsed ja efektiivsed ühe päeva.
On olemas miljoneid, kes suudavad olla produktiivsed ja efektiivsed järjepidevalt 1 kuu.
Pole aga olemas nii palju isiksusi, kes suudavad olla järjepidevad, fokuseeritud ja efektiivsed 3 kuud järjest, 13h päevas, 6-päeva nädalas. Distsipliini käib koos järjepidevusega. “

WHY?
  • Ma tahan seda teha, sest see on minu võimalus ennast tõestada.
  • Ma tahan seda teha, sest nii saan olla eeskujuks oma tiimile ja organisatsioonile - ainult hea examplina saan seda teha.
  • Teen seda oma tuleviku pere nimel, et nad saaksid nautida kõiki hüvesid, millest mina lapsena puudust tundsin.
  • Tahan seda teha, sest nii saan teenida raha, mis loob mulle võimaluse tegeleda investeerimise ja varakasvatamisega tõsisemalt. Eesmärk on sel aastal 15000 euri  investeerida!
  • Tahan, et minu ema ja isa saaksid uhked olla, et nad on kasvatanud nii tubli poja.
  • Tahan seda teha, sest ma ei taha enam kunagi olla vaene.
  • Tahan teha hästi, sest minu suvi peab olema väärt Eestist ära olekut, ma ei saa seal passida, kui tean, et ma ohverdan sellele oma suve.
  • Tahan seda teha, et olla kõige parem ja, et keegi ei saaks mind mõjutada või alla tõmmata.
  • Tahan ülejäänud 9-kuud ennast Eestis hästi tunda.
  • Mulle meeldib edu, tahan olla ümbritsetud edukate inimestega ja teenida nende austust.
  • Tahan, et inimesed teaksid, et olen keegi, kes teeb kõvasti tööd ja suudab saavutada häid tulemusi.
  • Ma tahan elada enda reeglite järgi, mulle meeldib vabadus.
  • Ma tahan saada paremaks liidriks ja olla mentaalselt tugev inimene.
  • Tahan olla 10x eeskuju, nii saab minust tulevikus liider ja müügiekspert.
  • Ma tahan seda teha, esineda Big Meetingul peale suve, sest ma olen edukas.
  • Tahan seda teha, et tulevikus aidata tuhandeid inimesi oma võimaluste, tarkuse ja kontaktidega.
  • Tõestada skeptikutele, et nad eksivad. I am unstoppable!
  • Tahan olla emotsionaalselt stabiilsem.
  • Tahan õppida leadershipi.
  • Ma tahan seda teha, sest siis ma saan minna detsembris Aasiasse reisima!
  • Ma tahan seda teha, et minna SIZZLERILE.
  • Ma tahan seda teha, et olla ükspäev Salesleader SW-s.
  • Ma tahan seda teha, et olla emotsionaalselt, mentaalselt ja füüsiliselt parem.
  • Ma tahan teha selle suve nii, et mul ei oleks kahetsust, tahan kogu oma skilli ja mindseti rakendada seal raamatuid müües.
  • Ma tahan seda teha, et mõjutada paljusid inimesi ja luua XXXX ühiku eest väärtust inimeste ellu.
  • Ma tahan seda teha, et osta endale lahe auto.
  • Ma tahan seda teha, et olla ümbritsetud liidritega.
  • Ma tahan seda teha, et mu comfort-zone kasvaks ja minu enesekindlus oleks kõikumatu.
  • Ma tahan seda teha, et jõuda 1% jõukamate inimeste hulka.
  • Ma tahan seda teha, sest suurem võit on üle saada oma hirmudest ja vabandustest, siis tean, et ma suudan kõike teha.
  • Ma tahan seda teha, sest hea suvi toob mind täielikule finantsvabadusele lähemale.
  • Ma tahan olla suvel edukas, sest nii olen eeskujuks oma tegude ja mõtetega.
  • Ma tahan seda, teha sest nii õnnestub mul reisida palju rohkem: SL trip, OL trip, Sizzler, Tai, ja Euroopa! Ise valin ise lähen!
  • Ma olen nõus suvel ALL in olema, et vabastada endale aega tantsimiseks, muusika õppimiseks, enesekaitsega tegelemiseks, uute asjade proovimiseks.
  • Tahan, et inimesed iseloomustaksid mind sõnadega: julge, tugev, töökas, edukas, hea suhtleja, hea liider, võitja hing, All in, võitja, tark, usaldusväärne, ulme, stiilne, väärikas, beast, humoorikas, otsekohene.
Emaga üheskoos tähistame edukat suve!
Suurepärased sõbrad- kellega jõuame tippu!
Sizzleri võitjad-parimad peokaaslased :D
Bookman life=GoodLife
Grupijuhtide auhinnareisil-i8-st visualiseerimas
Auhinnareis 240 tudengiga Egiptuses, mille korraldajaks olin!

TÄNAN TÄHELEPANU EEST!

"Life can go from 0-100 real fast"

Tipus näeme, Bookman Mihkel



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

3 minuti lugemine. Head mõtted. Minu pühapäeva hommik algas sellega, et jagasin Läti SOS heategevus tiimile Zoomis oma mõtteid uskumuste koh...